Telenet is een grote telecom aanbieder met hun eigen netwerk die actief is in heel België met abonnementen en packs voor particulieren en bedrijven. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over Telenet.

Telenet in het kort

Over Telenet

  • Opgericht in 1994
  • Actief in heel België
  • Eigen internet netwerk en gsm-netwerk met BASE
  • 1,3 / 5 op Trustpilot (1.582 reviews)

Aanbod Telenet

  • Internet abonnementen
  • Gsm-abonnementen met 5G
  • Herlaadkaarten
  • Packs met internet, gsm en tv

Tijdlijn Telenet

  1. 1994 - oprichting als tweede telecom aanbieder in België
  2. 1997 - aanbieden van de eerste diensten
  3. 2015 - overname van BASE

Wie is Telenet?

Telenet is één van de oudste telecom aanbieders in België die een eigen netwerk voor internet in Vlaanderen en een eigen gsm-netwerk in heel België samen met BASE heeft. Telenet is in 1994 opgericht, maar begon pas in 1997 met het aanbieden van hun eerste diensten.

De Telenet Group biedt met Telenet alle producten aan. Daarnaast bestaat de Telenet Group ook uit BASE - met een gsm aanbod en prepaid kaart - en TADAAM - met packs voor internet en televisie.

Contactinformatie Telenet

Je kunt met de Telenet klantendienst telefonisch, digitaal of offline contact opnemen.

  • Telenet telefoonnummer: +32 15 66 66 66
  • Telenet telefoonnummer wijzigingen abonnement & verhuis: 0800 66 046
  • Telenet WhatsApp: +32 468 00 10 98
  • Contactformulier op de website
  • Facebook Messenger
  • De Netweters
  • Post
  • Telenet winkel

Telenet contactgegevens in detail

Openingsuren van de klantendienst van Telenet

Afhankelijk van de reden waarvoor je belt, kun je tijdens andere openingsuren met Telenet contact opnemen. Zo is de algemene klantendienst beschikbaar van maandag tot vrijdag van 8:00 - 17:30 uur. De Telenet helpdesk heeft ruimere openingsuren, namelijk van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.

Als je een afspraak wilt wijzigen, kun je van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 22:00 uur met Telenet contact opnemen. Voor het regelen van je verhuis, het aanpassen van je abonnement of vragen over de levering van je toestel, contact je van maandag tot vrijdag van 8:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:30 uur de Telenet klantendienst.

Via WhatsApp kun je met de Telenet klantendienst in contact komen van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 22:00 uur. Als je het online contactformulier hebt ingevuld, zal Telenet proberen om binnen twee werkdagen bij je terug te komen. Het kan echter zijn dat de wachttijd door drukte iets oploopt.

Adres van Telenet

Het kantoor van Telenet bevindt zich in Mechelen.

Telenet BV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Als je via de post met Telenet contact wilt opnemen, vergeet dan niet om je post te richting aan de klantendienst (T.a.v. De klantendienst).

Abonnementen van Telenet

Het is bij Telenet mogelijk om een gsm-abonnement of een internetabonnement af te sluiten. Je kunt ook een herlaadkaart aanschaffen. Anders dan bij herlaadkaarten bij andere telecom aanbieders, hoef je de Telenet herlaadkaart niet te herladen. Je betaalt hierbij namelijk maandelijks dat wat je verbruikt hebt.

Je kunt ook een Telenet pack afsluiten. Je hebt hierbij de keuze tussen een pack met internet en TV, een pack met internet en mobiele telefonie, een pack met internet, gsm en TV en het Telenet ONE pack. Bij Telenet ONE ontvang je internet en mobiele telefonie. Als optie kun je vaste telefonie en TV toevoegen.

Telenet tarieven in detail

Bij het losse internetabonnement is het niet mogelijk om van fiber gebruik te maken, wat bij het Telenet ONEup pack wel het geval is. Bij zowel mobiele telefonie in het pack als bij de losse Telenet mobile abonementen kun je van 5G gebruik maken, onder voorwaarde dat je een Telenet 5G dekking hebt en je toestel een 5G-signaal kan ontvangen.

Netwerkdekking Telenet

Telenet heeft een 4G-dekking van 99,94 % van België (buitenshuis) en een 5G-dekking van 84,94 % van België (buitenshuis). Binnenshuis is er sprake van een 4G-dekking van 99,39 % van de huishoudens en een 5G-dekking van 66,83 % van de huishoudens. Als we verder kijken naar de regio's, zien we vooral een goede dekking in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Vlaanderen, waar Wallonië achterblijft.

Telenet netwerkdekking per gewest
Gewest4G5G
Vlaanderen100 % van België (buitenshuis)
99,73 % van de huishoudens (binnenshuis)
99,35 % van België (buitenshuis)
78,51 % van de huishoudens (binnenshuis)
Wallonië99,88 % van België (buitenshuis)
98,58 % van de huishoudens (binnenshuis)
73,24 % van België (buitenshuis)
54,69 % van de huishoudens (binnenshuis)
Brussels Hoofdstedelijk Gewest100 % van België (buitenshuis)
99,98 % van de huishoudens (binnenshuis)
92,35 % van België (buitenshuis)
39,05 % van de huishoudens (binnenshuis)

Netwerkdekking in april 2024 volgens data van het BIPT

Review van Telenet

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie helpt als bemiddelaar bij problemen tussen een telecom aanbieder en hun klanten. Elk jaar brengen zij tevens een rapport uit met daarin een samenvatting van alle klachten die zij het jaar daarvoor hebben ontvangen.

In het laatste rapport blijkt dat er in heel 2023 over de gehele Telenet groep 6.620 klachten zijn binnen gekomen. Dit betreft de grootste hoeveelheid klachten van alle aanbieders in 2023 en een verdriedubbeling van het totaal aantal klachten van 2022.

Op Trustpilot zijn er een groot aantal reviews over Telenet. Naar aanleiding van 1.582 reviews ontvangt Telenet een gemiddelde score van 1,3 / 5 (26 maart 2024).

Meer informatie over Telenet

Telefonische dienstverlening beheerd door KillMyBill, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Telenet klant worden?